vizual za epromet link

Na 5. Sjednici Gradskog vijeća održanoj prošlog četvrtka Vijeće je donijelo odluku o uvođenju prireza od 10% te povećanju boda komunalne naknade.

 

 

 

 

 

 



Obrazloženje ove odluke koje je dala Gradonačelnica prenosimo u cijelosti:

 

U četvrtak smo na Vijeću donijeli nimalo jednostavnu odluku o uvođenju prireza od 10% te povećanju boda komunalne naknade.
Preuzimanje odgovornosti znači donošenje lijepih odluka, a i onih manje ugodnih. Na ovaj potez nismo se lako odlučili, ali nakon detaljne analize poslovanja hladnog pogona Grada Supetra i nove porezne reforme na razini države, kojom ćemo izgubiti preko 1,5 mil kn godišnje, brojke su bile jasne.

Ovo povećanje izdavanja, koje najugroženiji građani uglavnom neće osjetiti, koristiti će se za uvođenje dodatne grupe u vrtiću, povećanje standarda čistoće u gradu, povećanje određenih socijalnih prava (povećanje naknade za novorođene), kao i program sufinanciranje knjiga svih učenika koji ćemo provoditi u suradnji s Županijom. Neistina je dakle da isti služi za pokrivanje dugovanja Grada Supetra upravo suptrotno namijenjen je podizanju kvalitete života u njemu. Također, u narednoj godini Grad Supetar će planirati minimalan iznos sredstava za reprezentaciju i sl. rashode.

Postavljate sigurno pitanje zašto prirez i komunalna naknada i što to znači za nas građane?

Vraćamo se na financiranje hladnog pogona (pokrivanje redovnih rashoda Grada, bez bilo kakvih radova, obveza ili projekata) sa redovnim prihodima. A isti podrazumijeva novu dječju grupa u vrtiću sv.Ana, održavanje nove dvorane, novih 140 rasvjetnih tijela javne rasvjete, novi javni wc, nova dječja igrališta u Splitskoj, Mircima, i drugo. Istodobno provođenjem Vladine porezne reforme izgubili smo reko 3 milijuna kuna u odnosu na 2013. godinu i stvorena je razlika između prihoda i rashoda koju jednostavno treba anulirati. Dio razlike će se uštedjeti smanjivanjem ili potpunim ukidanjem nekih rashoda, međutim to nije dovoljno da se cijeli sustav i razvoj Grada, koji je itekako narastao u posljednjim godinama (što nam govore i brojke ukupnog boja dolaska gostiju veću za 30%, porast ukupnog broja stanovnika, porast novorođene djece i slični pokazatelji), održava na zadovoljavajućem nivou.


Povećanje komunalne naknade

Komunalna naknada je isključivo namjenski prihod koji se koristi za uređenje javnih površina, plaža, hortikulturu i slično kao i pokrivanje troškova javne rasvjete. Ukupni rashodi održavanja javnih površina i el. energije za cijeli Grad na godišnjoj razini iznose 2,603 milijuna kuna. Ukupna komunalna naknada koju Grad uprihodi po sadašnjim odlukama, koje se nisu mijenjale od 2006. godine (znači punih 11 godina) iznosi 1.225 milijuna kn. Za zadržavanje sadašnjeg standarda čistoće i drugog nedostaje nam znači 1,37 milijuna kn.
Odlučili smo se na povećanje boda sa 0,24 na 0,40. Konkretno za stan od 50 m2 što se do sada plaćalo 12 kn a od sada će se plaćati 20 kn.


Uvođenje prireza

Što se tiće uvođenja prireza on će se prije svega usmjeriti na djecu: financiranje održavanja dvorane, socijalu, i to za povećanje naknade za rođenu djecu, te sufinanciranje besplatnih udžbenika za svu djecu osnovne škole.


Tko će osjetiti prirez na svojoj plaći?

Svi koji imaju dva uzdržavana člana i imaju plaću ili mirovinu do 10 tisuća kuna mjesečno neće uopće plaćati prirez. Oni s primanjima od 10 tis plaćati će prirez 64 kn mjesečno.

Svi koji imaju jednog uzdržavanog člana i primanja do 6 tisuća kuna neće plaćati prirez. Oni s primanjima npr. od 6 tisuća plaćati će prirez oko 4 kune mjesečno.

Svi koji imaju plaću ili mirovinu do 4,5 tisuća kuna i nemaju uzdržavanog člana prirez neće plaćati. Sa primanjima od npr. 4,501 kuna bez uzdržavanog člana plaćati će prirez 22 kn mjesečno.


Financijska situacija grada

Željela bi ovom prigodom i demantirati glasine i neistine da je Grad u teškoj financijskoj situaciji i dugovima.
Dana 15. listopada na svojoj FB stranici sam objavila detaljnu analizu obveza Grada Supetra te usporedbu sa 2013. pa ću je ovdje još jednom ukratko ponoviti .

2013. – proračun 15,5 milijuna kunan (ostvarenje 2012), ukupna pristigla dugovanja po nalazu revizije 21.1 milijun kuna, pristigla kratkoročna pozajmica u Hypo banci 1 milijun kuna, na računu blokada od 11 milijuna kuna te razni sudski sporovi koji su kucali na vrata u ukupnom iznosu većem od 5 milijuna kuna.

2017. – proračun 26,5 (ostvarenje 2016), ukupne pristigle obveze nakon povlačenja sredstava HABORA-a 5 milijuna kuna, nema blokade računa, riješeni i otplaćeni svi sporovi koji su nam prijetili.

Ponosna sam na posao koji je iza nas te ću nastaviti raditi za dobrobit svoga Grada i građana.
Postigli smo stabilnost proračuna a pred nama je još puno posla u realizaciji mnogih planiranih projekata.


Gradonačelnica Ivana Marković

 



Ova web stranica koristi kolačiće

Ova web stranica koristi kolačiće radi što boljeg iskustva posjetitelja stranice. Klikom na poveznicu 'Informacije' saznajte više o kolačićima. Klikom na poveznicu 'Prihvaćam' potvrđujete prihvaćanje kolačića na ovim stranicama.