Pokretanjem koncepta e-Usluge Grada Supetra koje građanima omogućavaju nikad jednostavnije primanje i slanje obrazaca i zahtjeva prema Gradskoj upravi, Supetar je postao prvi grad na hrvatskim otocima koji je implementirao navedene usluge, a koje su temeljni dio koncepta Smart City Supetar.
Građani zahvaljujući navedenim pogodnostima mnogobrojne administrativne procese mogu obavljati iz vlastitoga doma i to bez potrebe da dolaze u ured Gradske uprave.
Ono što je jako zanimljivo u ovome projektu jest činjenica da Grad Supetar koncepte i tehnologije koji su vezani uz pametne gradove primjenjuje i prilagođava otočnoj sredini koja ima vlastite posebnosti i potrebe te se u mnogočemu razlikuju od potreba stanovništva većih gradova kao što su primjerice Zagreb i Rijeka. Kao poseban izazov pokazala se potreba da se uspostavi savršena ravnoteža između tehnoloških mogućnosti koje nam omogućava svakodnevni napredak tehnologije te specifične potrebe lokalnog stanovništva. Također, treba naglasiti i da Grad Supetar kao mala zajednica ima ograničene financijske i tehnološke mogućnosti, ali bez obzira na sve otočke izazove, proces digitalizacije napreduje velikim i sigurnim koracima.
Odluka o izradi i provedbi strategije Pametnog grada dogodila se nakon promišljanja o tome kako što transparentnije i jednostavnije provoditi procese u Gradskoj upravi, a kako bi oni bili na obostranu korist i djelatnicima Gradske uprave i našim sugrađanima. U ovoj situaciji nije dolazilo u obzir kupovati gotova rješenja jer ona nisu u skladu s potrebama Grada Supetra već se išlo na maksimalnu prilagodbu lokalnoj zajednici, a što je automatski značilo znatno više vremena i truda. U praksi je to izgledalo tako da su se prvenstveno morali pregledati svi procesi koji se provode unutar Gradske uprave, odnos uprave prema građanima te na temelju toga stvoriti moderni i suvremeni grad kojem su na prvome mjestu ušteda vremena građana te maksimalno olakšanje najrazličitijih administrativnih procesa za koje je do sada bilo potrebno znatno više vremena.
Zakon o otocima koji uređuje i definira način upravljanja i razvitak hrvatskih otoka veliki je naglasak stavio na pametne gradove i otoke, a što je bio veliki pokretač i svojevrsni motiv da Grad Supetar preuzme inicijativu te postane prvi otočni grad u Republici Hrvatskoj koji ima strategiju Operativni plan razvoja pametnog Grada – Smart City Supetar 2019. – 2023 te već dostupne i pokrenute usluge u sklopu koncepta Smart City Supetar. Operativni je plan usvojen na Gradskom Vijeću Grada Supetra 2019. godine.
S obzirom na cjelokupnu strategiju Operativnog plana postavljena su dva temeljna cilja koja Grad Supetar želi ostvariti: digitalizacija uprave koja je upravo u tijeku te uvođenje aplikacije za trajektni promet kako bi se smanjila gužva tijekom ljeta i kako bi svi putnici i gosti imali pravovremene i uvijek dostupne informacije uza sebe.