Gradonačelnica Supetra i osoba pod čijim je vodstvom on postao prvi hrvatski pametni otočni grad s implementiranom uslugom iz koncepta Smart City, Ivana Marković, ispričala je kako su stali uz bok najvećim i najrazvijenijim hrvatskim gradovima, ali i koji ih još projekti očekuju u sklopu daljnjeg razvoja.
Gradonačelnica Supetra i osoba pod čijim je vodstvom on postao prvi hrvatski pametni otočni grad s implementiranom uslugom iz koncepta Smart City, ispričala nam je kako su stali uz bok najvećim i najrazvijenijim hrvatskim gradovima, ali i koji ih još projekti očekuju u sklopu daljnjeg razvoja.
1. Kako to da se Supetar, kao otočna zajednica, odlučio na digitalizaciju Gradske uprave i uvođenje e-Usluga?
Od samog početka naš je cilj svim sugrađanima maksimalno olakšati najrazličitije administrativne procese. E-Usluge Grada Supetra zapravo građanima omogućavaju da u bilo kojem trenutku i s bilo kojeg mjesta podnesu online zahtjev i da rješenje za isti zahtjev prime na vlastiti e-mail. Najveća je prednost to što uopće više nema potrebe za dolaskom u ured Gradske uprave čime se automatski štedi vrijeme, a što je u ovim vremena ubrzanog načina života vrlo važno. Također, s obzirom na trenutnu situaciju s pandemijom SARS-CoV-2 ovakav način dobivanja rješenja najbolje je što se moglo dogoditi jer građani iz udobnosti vlastitoga doma i bez ikakvog kontakta s drugima pristupaju željenim dokumentima.
2. Kako se Gradska uprava prilagodila ovakvom načinu djelovanja?
E-Usluge Grada Supetra su ona vrsta projekta koja zapravo ide svima u korist. Djelatnici javne uprave pomoću ovoga sustava imaju kvalitetniji pregled svih ostvarenih zahtjeva, a ujedno je i njihovo poslovanje transparentnije. Drago nam je što smo na ovako kvalitetan način uspjeli iskoristiti cjelokupni napredak tehnologije i prednosti modernog doba. Naravno, ništa od ovoga nema smisla bez naših sugrađana koji su, sudeći prema prvim danima korištenja e-Usluga, već prepoznali vrijednost ovoga projekta i dobro ga prihvatili. Ipak je on rađen za njih.
3. Budući da su e-Usluge jako složeni koncept kojeg su do sada proveli samo veći gradovi, kako ste se vi kao otočni grad njima prilagodili?
Grad Supetar zapravo je prvi hrvatski otočni grad koji je već počeo s korištenjem usluga u sklopu Operativnog plana razvoja pametnog Grada - Smart City Supetar 2019. - 2023. Poseban je izazov to što smo mi koncepte koji su vezani uz pametne gradove morali prilagoditi našoj otočnoj sredini, vodeći računa o svim potrebama lokalnog stanovništva. Za razliku od velikih gradova kao što su Zagreb i Rijeka, naše su financijske i tehnološke mogućnosti znatno manje, ali bez obzira na sve izazove koje je život na otoku stavio pred nas, s ponosom mogu reći kako proces digitalizacije u našoj sredini napreduje vrlo brzo.
4. Koje su bile ključne promjene koje su se morale dogoditi da bi se e-Usluge mogle početi primjenjivati?
Ključno je bilo implementirati procese koji su u potpunosti prilagođeni potrebama naših sugrađana, što je značilo da nismo mogli niti htjeli kupovati već unaprijed gotova rješenja. Prije svega, potrebno je bilo analizirati sve procese unutar Gradske uprave i uskladiti odnose sa sugrađanima kako bi se na temelju tih saznanja stvorili preduvjeti za izgradnju suvremenog digitaliziranog grada, a čiji su temelj upravo e-Usluge Grada Supetra. Potom i educirati naše kolege kako koristiti sustav te informirati sve naše sugrađane da sada postoji i takva opcija. Želja nam je da se što prije svi priviknu na korištenje ovakvih modernih rješenja jer ćemo ih ubuduće implementirati još više u sklopu koncepta Smart City Supetar.
5. Što očekujete od e-Usluga Grada Supetra, odnosno od cjelokupnog projekta Smart City Supetar?
Prije svega voljela bih da naši sugrađani u što većem broju prihvate sve pogodnosti koje nam nude e-Usluge. Treba posebno istaknuti da je ovakav projekt veliki napredak i drago mi je što je Supetar pokazao ostalim otočnim, ali i većim kopnenim gradovima da i oni mogu uspješno implementirati ovakva rješenja. Tu, naravno, nije kraj. U zadnjih nekoliko godina identificirali smo brojne izazove u našem gradu. Mnoge smo već riješili, a neke ćemo adresirati upravo kroz koncept Smart City Supetar. Primjerice, osim e-Usluga koje su nam, svojevrsni temelj pametnoga grada, u narednom periodu u sklopu projekta planiramo uvesti i aplikaciju za trajektni promet kojom želimo smanjiti ljetne gužve, a ujedno i putnicima dati pravovremene informacije.
Tekst je objavljen uz dozvolu portala Dalmacija danas